alternativ til at skære ?

Hej
lille problem, men jeg ville rigtig gerne undgå at skære af og efterlade noget inden i. men det kan jeg naturligvis blive nødt til. med mindre der er et cowboy trick jeg overser. 

pillet en gammel låge ned som sad med nogle vilde metal plugs meget lange. kan simpelthen ikke få dem ud, de sidder dybt og godt fast i stenen. 

hvad giver bedst mening for at få dem ud / ned / af ? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem får du nok ikke ud uden at pille hele stenen ud. Ofte kan skruen skrues helt af, røret skæres nogle mm uden for mursten og så banje den længere ind i hullet. Eventuelt med den skrue du lige har skruet ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Start med at skrue skruen ud, så kan det lange rør trækkes ud med fingrene. Så bliver den koniske modpart bare liggende inde i murstenen, men det har ingen betydning.

Selvbygger med stort S. 
Ja ved de lidt større kan røret trækkes ud, men det er sjældent ved den type. Men selvfølgelig et forsøg værd. 

Skru skruen helt ud, bank den så i bund med en hammer, så får du den koniske møtrik ud af metalhylstret.
Så kan du nok dreje hylstret rundt med en tang, og få det ud...

Ellers gør som "Elmanden" foreslår, skær det af så tæt på muren som muligt, og bank så røret ind i muren, og luk hullet med mørtel.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej alle
Det lykkedes ved nogle af dem. Det blev lidt forskellige versioner, der var 8 stk i alt. ca 5 af dem fik jeg banket på så det til sidst var muligt at få den ud inkl. metalplugs. de resterende tre 'knækkede' så der stadig sidder noget metal plug derinde. Det var virkelig nogle heftige nogle. 

Nu er jeg lidt i tvivl, om jeg bør gøre noget ved de huller. Især dem hvor det hele er kommet ud. Bør det fyldes med noget i forhold til selve huset ? Det er i husets ydermur 
Du kan fylde det i som syner mindst, det kan være mørtel, eller en lille klat silicone. Vil du gøre noget helt godt og har reserve sten, så skærer du med vinkelsliber i en tilsvarende sten. Støvet derfra blander du med noget lim og putter i hullet. Her skal du være omhyggelig så du ikke får det grattet ud på stenen uden på hullet. Så kan det nemlig blive endnu mere synlig.  
Men det har nu ikke stor  betydning med så små huller. Der kan måske kravle insekter ind. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis