Råd søges
For ca. et år siden begyndte vores dengang fire år gamle varmepumpeanlæg at miste tryk på vandet ca. to måneder efter et service. Det var nede på 0,5 bar. Vølund som vi har en serviceaftale med, kom forbi og fyldte vand på og sagde, at det var ganske normalt, at der skal fyldes op et par gange om året, på trods af at det aldrig tidligere har været nødvendigt.Tre måneder senere var den gal igen og jeg fik igen Vølund ud, der igen fyldte vand på og sagde at intet var galt. Men denne gang fik vi en regning på 1.600 kr.
Jeg har efterfølgende selv lært at fylde vand på, hvilket jeg har gjort to gange, ligesom at Vølund fyldte vand på ved seneste service i maj.
Nu har jeg så fanget akkumuleringsbeholderen i at dryppe løs en aften, hvilket jeg skrev til Vølund omkring. Dagen efter dryppede den ikke længere og jeg kan selvfølgelig ikke forklare, hvorfor den var utæt den ene dag og tæt den anden.
Dog tyder al rusten på, at problemet har været der længe og jeg mindes også, at jeg kommenterede rusten for et år siden. Vølund skriver så nu, at de kan sende en mand ud, men at det vil koste 1.600 kr. Og at det ikke er sikkert, at defekten kan køres som kulance. Anlægget er lidt over fem år gammel, hvilket er nogle måneder mere end garantiperioden
Nogen der også har haft bøvl med utætheder i denne type beholder?
På forhånd tak 😊