Bedste måde at sikre luftcirkulation mellem rum efter installation af ventilationsanlæg

Hej alle,
Vi skal snart have installeret et ventilationssystem i hele huset (et firma står for arbejdet). Luften bliver blæst ind i de forskellige rum og suget ud i badeværelset, toilettet og køkkenet. Lige nu er der ingen sprækker omkring dørene. Da luften skal kunne cirkulere frit mellem rummene, har vi brug for lidt større luftspalter ved dørtærsklerne.
Hvad vil du mene er den bedste måde at gribe det an på? Skal man skære lidt af dørtrin – og måske også lidt af selve døren? Eller skal man installere passive ventiler mellem rummene? (Jeg er dog ikke så vild med den løsning).
Jeg har vedhæftet et par billeder af vores dørtrin. Jeg bør nok også nævne, at vi på et tidspunkt snart skal skifte gulvene i de fleste rum.
Mange tak
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste er i videst muligt omfang at fjerne dørtrin ifm udskiftning af gulve.
De steder hvor det ikke kan lade sig gøre er du nødt til at skære lidt af bunden af døren eller installere en ventil i enten dør eller væg, ved bad har jeg været nødt til at gøre begge dele for at kunne få flow nok igennem.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis