Gode ideer til vindfang

Jeg har en entre som konstant er 3-4 grader koldere end resten af huset. Det er jo lidt irriterende. Døren er forholdsvis ny men det trækker åbenbart ind.

Samtidigt går taget ca en meter ud fra døren til entreen så der er plads til et vindfang på 1x2 meter uden at jeg skal lave et nyt tag. Ville det være en god ide ift til varmen? 

Og har I nogle gode ideer til hvordan man elegant og nemt kan lave et vindfang? Jeg er lidt i tvivl om hvilket materiale der vil være bedst. Jeg er meget åben for gode eller kreative ideer!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har en stor glasdør - gætter på at det er 2-lags glas. Det svarer til en isolering på måske 3 cm - det er nok grunden til at der er 3-4 grader koldere indenfor.

Hvor meget isolering har du bag de sorte bræddre på ydersiden ?
Hej Thomas, det giver mening. Det er lavet for at få lidt mere lys på indersiden, men den kan overvejes. 

Der er gasbeton væg bag brædderne, så de er kun til "pynt". 
Gasbeton isolere også dårligt. En 20 cm blok giver svarende til 6-7 cm rockwool. 
Det er ikke meget i forhold til alm. huse med 20 cm rockwool og 3-lagsglas.
Den bedste løsning i dit tilfælde er nok at opsætte en ekstra dør i samme stil som entredøren længere fremme så rummet fungerer som et lukket bislag. Mere skal der ikke til for at temperaturen stiger 3-4 grader.

Lav døren som en dobbeltdør der kan stå åben om sommeren hvor det er lettere at få varer/stolen ud og ind.

På den måde slipper du for at lave ændringer i det eksisterende.
God ide, Rantzau. Hvad vil du foreslå som gulv? Er det letteste at støbe beton gulv eller? 
Annonce
Umiddelbart vil jeg bibeholde det nuværende gulv da bislaget hverken skal efterisoleres eller opvarmes, men kun fungere som et vindfang der hæver temperaturen.

Du kan eventuelt fjerne stolen og erstatte den med knager så der er plads til vådt overtøj og gummistøvler.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis