Udskifte eks. Dør i garage

Hej

Jeg skal have udskiftet den dør og karm der sidder i min garage men er lidt i tvivl om hvordan jeg griber det an. Havde en plan om at købe en standarddør med tilhørende karm fra Swedoor, give den en gang maling / trykimprægnering og sætte den i. Men hverken højde eller bredde er "standard". Er det bare i gang med at banke en sten ud så der bliver plads? Det drejer sig om 4,5 cm i bredden og cirka 2,5 cm i højden. 

På forhånd tak.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fremfor at banke sten ud, så overvej at købe en facadedør på mål. Det er selvfølgelig dyrere ift en standarddør, men det kan hurtigt blive omfattende at banke sten ud mv.. Og potentielt et kæmpe arbejde at gøre det pænt igen.

En dør på mål starter ved omkring 4000 kr. hos de billige leverandører (på tilbud).

Mvh. AllanE
Jeg går ud fra at det er en yderdør du skal bruge.

Jeg synes også at du skal købe en dør på mål. Du kan bestille den med den overflade du ønsker. Sparvinduer er ikke så ringe, som navnet antyder: https://www.sparvinduer.dk/facadedoer/

Så lige en generel information: trykimprægnering er ikke noget man kan give en dør efter at den er samlet. Desuden bør man ikke bruge trykimprægneret træ inde. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også