Ifø spira art væghængt. Toilet brædt sidder løst

Mit toiletbrædt sidder løst og har nok gjort det nogle år.

Dete r denne model som på billedet hvor man blot kan trække brædt op fra hullerne og tilbage igen.
Man kan ikke komme op nedefra og montere skruer og som jeg husker det var det heller ikke meningen.
De to propper i kummen skulle kunne holde stænger der sættes i.

Kan det være de propper der blot er slidte eller har jeg misforstået monteringen dengang for 7 år siden :-)

Katmus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Metalstangen skal sidde fast i plastdutten via en møntrik i den anden ende. Den er måske faldet/løsnet sig med tiden. Se her ca 1 sekund inde kan du stoppe videoen og ske møtrikken hole palastdelen fast på stangen:
https://www.youtube.com/watch?v=3iwrbTUa9F0

Så du skal have sædet af, plastdutten ud, fiske møtrikken op og samle igen. Og så sætte plastdut - nu med stang siddende fast i ned i hulle tigen.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
ja det kunne godt se sådan ud..tak prøver

Katmus
katmus skrev den 05-10-2025 12:29:10

ja det kunne godt se sådan ud..tak prøver

Er du heldig kan det måske være nok at tage brættet af via quick release og så bruge metalbeslaget til at se om du kan fiske/skrue møtriktrikken de rnok ligge ri bunden på et par omgange. Og så hive det hele op og skrue møtrikken i bund.

Hvis det nu viser sig at være svært at tage plastproppen ud uden at ødelægge den.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Det gik fint... mange tak forhjælpen.
Tænk man allerede havde glemt hvordan efter 7 år :-)

Katmus
katmus skrev den 06-10-2025 09:32:36

Det gik fint... mange tak forhjælpen.
Tænk man allerede havde glemt hvordan efter 7 år :-)

Det var så lidt.
Der er tæt på ikke noget værre et et løst sæde på tronen!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis