Laminat på skabslåger slipper

Hej,
Jeg har flere skabslåger, hvor den hvide plastlaminat er begyndt at slippe. Er der nogen der har erfaring i om man kan lime det fast igen. Det er som sådan ikke beskadiget, men slipper bare. Lågen inden under er noget formstøbt træ (spån eller mdf plade vil jeg tro)

Eller er jeg bedre tjent med enten at købe nye låger eller evt. købe en selvklæbende folie og lime på?

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Denne type lim fra jem&fix kan klare små reparationer som du beskriver. 

Hvis det ikke er hele stykker, men mere sådan at det slipper i kanterne, har jeg brugt tynd CA lim på en sokkel til vores køkken.
Det er nemmest hvis du tager lågen af og ligger den fladt, for limen er noget djævelskab at få af gulve mm når/hvis den drypper.
Brug limen lidt af gangen og hold laminaten på plads med malertape indtil limen er tør (natten over). 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svar.
Det er 5-6 låger i alt. Umiddelbart er laminaten helt sluppet overalt på 3 af lågerne (hænger vel nærmest kun fast i grebet). Det kan godt være jeg er bedst tjent med Universallimen fra fx Jem&Fix, da det er flere m2 vi snakker. Men det er jo nok ikke nødvendigt at fuldlime, det vil også nærmest være umuligt med den slags lim. Så er vi nok mere ude i noget der skal sprøjtes på.
Hvis den er sluppet helt ville jeg bruge kontaktlim.
Tricket er at smøre limen på begge flader, lade det tørre så længe at det ikke klistrer på en finger mere.
Brug nogle små pinde eller lister, som du fordeler over lågen (der ligger ned). Så kan du nemmere rette laminaten til i den ene ende, presse den fast, flytte en pind og presse mere fast.  
Husk med kontaktlim er der ingen kære mor, når først de 2 emner har kontakt til hinanden  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Er laminatet sluppet helt, en kontaktlim nok bedst. Det påføres begge emner med en fin tandspartel, og når den er "nappetør" samles emnerne.

Pas på - det skal sidde i første hug da du ingen mulighed har for at justerer undervejs.. 
Tak allesammen - det lyder til i er enige om kontaktlim. Det bliver det jeg forsøger. Går det galt må jeg gå folievejen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også