Jeg ønsker rådgivning og hjælp til mit materialevalg og plan af opførelsen af en carport.
Jeg skal bygge en carport med 4 stolper og en afstand på 5,5m mellem stolperne vinkelret.
Der er placeret/nedgravet RBR carportbetonstolperm hvor stolperne skal fastmonteres med en m10x160mm gennemgående bolt og en m8x100mm(60mm gevindlængde) fransk skrue på hver side af stolpen.
Jeg vil bruge bjælker i størrelsen 100x200mm, som skal hvile direkte ovenpå stolpen og fastmonteres med 2vinkelbeslag a 100x100mm per stolpe alså en på hver side mellem bjælke og stolpe + hulplader på hver side mellem stolpe og bjælke. Hulpladens str 100x200mm og 2mm tykkelse, jeg overvejer at smide 2 ovenpå hinanden pr side for at opnå 4mm tykkelse, jeg kunne ikke finde nogen til salg med 4mm tykkele. Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge til at fastmontere vinkelbeslag og hulpladerne med ?
Jeg vil bruge spær i størrelsen 49x195mm og de fordeles med ca 40cm imellem hinanden. (Ved ikke om det er for meget eller for lidt)
Derefter ved jeg ikke om det nødvendigt med lægter ovenpå spærene. Str af lægterne 38mm*57mm og have dem med ca 35cm imellem lægterne.
Der tænkes at monteres Rias stålplader ovenpå som tag.