Afkorte Led kertelys

Til en større fest står jeg for borddekorationen. Her vil jeg bruge LED kertelys i flere længder. De ønskede der passer i mine stager, 21 mm Ø findes kun ca. 20 cm lange.
De består at stearin med on/0f plastikdippedut i bunden.
Kan de mon kortes af? Jeg er for nærig til at prøve at save et lys over. ( købt i sæt a 4 stk).
Jeg kan ikke se forbindelsen fra plastdippedutten og op til flammen. Der er ingen synlig ledning. Er den støbt ind i stearinen?
Er der nogen, der har prøvet at se ind i et oversavet lys?
Ingeborg

Når lysten driver værket
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener ikke det er stearin, men plast. Det kan ikke saves over, og komme til at kunne bruges bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret. Jo, mine er af stearin. Tænd og sluk dimsen kan også bruges manuelt, men jeg kan ikke lure hvordan forbindelsen er op til flammen. Selve lyset er jo hult til batterierne, men hvor rammer batteriernes + den anden anode, når minus rammer bunden?batteriernes + må jo have kontakt?
​Ingeborg

Når lysten driver værket
Ingeborg, Lysdioden er at betragte som en pære. Der er to tilslutninger som i en pære. Så den ene tilslutning fra batteriet går op til "pærens" ene tilslutning og den anden går via Tænd og sluk dimsen til den anden tilslutning. Så løsningen er at save det stykke, lyset skal forkortes med væk og genetablere forbindelserne til pæren/lysdioden. Med andre ord glem at forkorte de dyrt indkøbte lys.  

fase
Tak for svaret. Så blev jeg så klogere og finder bare nogle lysestager som er lidt højere eller lavere. Fordi jeg skal bruge mange kertelys sammen med fyrfadslys i hjemmelavede glasstager, har jeg lavet mine egne stager til kertelys ved at bore hullet  i små billige urtepotter større. Potterne dyppet i plastmaling.

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis