Flytte stikkontakt op

Hej alle
Jeg er ved at flytte en stikkontakt lidt op i køkkenet. Derfor har jeg hugget ud, og står nu og skal gøre "hullet" pænt igen. På billedet har jeg indsat den klump gasbeton jeg har hugget ud. Den skal ikke nødvendigvis være der. Er der nogle tips til hvordan det kan blive pænt igen, og matche nogenlunde med struktur tapetet. 
Pft
PS. Selve ledningsarbejdet udføres af en elektriker.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden du nu gør hulet pænt igen med noget tørmørtel, der fås i små portioner i et byggemarked, så kunne du lige hugge en rille ned under bordpladen og mure et stykke 16 mm plastrør ind, så elektrikeren kan skubbe sit kabel op i dåsen.

fase
Jeg tror ikke du skal regne med at du kan få det til at ligne glasvævet. Hvis du sætter en stump glasvæv i, bliver overgangene nok meget tydelige.

Hvis du ikke bliver tilfreds med resultatet, kan du "snyde" og sætte en 2½ modul ramme i med afdækning til et blænddæksel. Du bliver nød til at lime eller klistre det fast. Hvis bordpladen skal hæves eller der skal  hulkehl, bliver det næppe mærkbart synligt under stikkontakten, hvis du lavet et pænt "murerarbejde".  

Hvis du spartler hullet og lader det tørre en smule, så det får lidt "hud kan ​ du trykke en stump glasvæv ind mod og overføre mønstret.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Først skal elektriker trække kabel, så trækker du dåsen ud og gør overflade våd, Mørtel pressen ud på siderne i hullet, og dåsen skubbes/ bankes ind på plads. Det er fint med den lille stump som også skal være fugtig. 
Du kan kun bruge spartel på de sidste 0 - 3 mm Og så er fidus fra Kermit_369 rigtig godt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også