Nogle der evt. har nogle smarte tips, til at beskytte fuger imod skadedyr, såsom snegle og myrer?? :-)

Hejsa herinde!  :-)
Efter have opdaget, at vores boligforening har et kæmpe snegle problem(samt myrer til en vis grad), ifht til at holde vores elastiske fuger tætte på vores andelsboliger.  Kunne jeg godt tænke mig at spørge, hvad I andre gør for at forebygge fuge skader?   :-)

MS byggefuge produkter er jo overmalbare....så just lige nu, fået tanken, om man mon evt. kunne beskytte fugerne, ved at male på dem??  Hmm....

Andre idéer/erfaringer?  :-)
Hejsa herinde!  :-) Efter have opdaget, at vores... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I stedet for ensidigt at se på fugemasse, kunne det være en ide at se på "bygningsbevarelse." Så fik andelsforeningen nok et større perspektiv.
Bostik har lidt info. ​Set et blot som indspark :-)

https://www.bostik.com/files/live/sites/shared_bostik/files/documents-brochures/south-africa/documents/cc/denbraven-sa-document-damage-sealant-joints-animals.pdf

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
... og som sædvanlig forsøger Buller at sparke problemet til hjørne.

Så fat det dog. Andelsforeningen står med problematiske fuger der truer deres økonomi. Jeg ser ingen steder at de skal være forsøgskaniner til gavn for producenter der står med problemer til halsen.
Rantzau skrev den 02-10-2025 18:30:50

... og som sædvanlig forsøger Buller at sparke problemet til hjørne.

Så fat det dog. Andelsforeningen står med problematiske fuger der truer deres økonomi. Jeg ser ingen steder at de skal være forsøgskaniner til gavn for producenter der står med problemer til halsen.

Du får mig altså stadig ikke til at falde ned på dit niveau Rantzau.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Buller: Nu er det hverken dine eller mine sarte følelser der er i spil.

Trådstarter og hans andelsforening står med et alvorligt problem med udskiftning af nogle fuger der kan have store økonomiske konsekvenser.

Vil producenterne af fugemassen erstatte de fulde omkostninger ved en udskiftning? Det tvivler jeg på, og udfaldet af et sagsanlæg er også tvivlsomt.

Rådgivning fra andelsforeningens forsikringsselskab giver efter min overbevisning det bedste overblik hvordan skaderne bedst udbedres med færrest omkostninger for andelsforeningen.
Rantzau skrev den 02-10-2025 21:09:51

Buller: Nu er det hverken dine eller mine sarte følelser der er i spil.

Trådstarter og hans andelsforening står med et alvorligt problem med udskiftning af nogle fuger der kan have store økonomiske konsekvenser.

Vil producenterne af fugemassen erstatte de fulde omkostninger ved en udskiftning? Det tvivler jeg på, og udfaldet af et sagsanlæg er også tvivlsomt.

Rådgivning fra andelsforeningens forsikringsselskab giver efter min overbevisning det bedste overblik hvordan skaderne bedst udbedres med færrest omkostninger for andelsforeningen.

Du får mig altså stadig ikke til at falde ned på dit niveau Rantzau.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også