Montere stolpe på carportstolpe betonsko

Jeg skal montere mine stolper til en carport på disse carportstolper som er gravet ned.
https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/bygningsbeslag/stolpesko/rbr-carportstolpe-justerbar-1525616?gad_source=1&gad_campaignid=22918064361&gbraid=0AAAAADoemwzEl8BJa67_Oqng0YsEIu3Ou&gclid=Cj0KCQjw3OjGBhDYARIsADd-uX6FdWKGyhlDPG3OxGDcnatOwAP1YUE89Bk94vM20ft9F3xMsctCImMaAqP1EALw_wcB

Hvilke skruer og hvor mange skal jeg bruge for at gøre arbejdet så stærkt som muligt. 
Stolpeskoene har 5 huller på hver side til montering af skruer så i alt 10 huller. De er således fordelt per side (billede vedhæftet)
1 Ø10
2 Ø8
2 Ø4
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
et par franske skruer i 8 mm hullerne, og evt. en 10 mm bolt igennem, så den får fat i begge beslag.

Vi prøver igen, i morgen --
Det har nok ikke den store betydning, da det vil være begræset hvor meget vrid, stolpeskoens design kan klare. Det er ikke noget problem, da stopler normalt bruges i konstruktioner, hvor den største kraft er tryk nedad. Skråstivere mod carportens tagkonstruktion vil gøre, at der meget lidt vrid hvor stolpen sidder i stolpeskoen.

Jeg går med på Je_ns' forslag.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis