Hej kloge LDS’ere.
For 4 år siden købte vi hus.
og må indrømme kloakering ikke har ligget øverst på listen over ting jeg har kigget på, men vi gik dog op i ved huskøbet, at kloakeringen er separeret ud til vej. (Det er endnu ikke separeret kommunalt men det er det i gang med at blive.)
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at finde alle 3 brønde der efter tegningen skulle være på grunden.
Eksisterende kloak tættest på bolig skulle ligge under fliserne, men vi har for nyligt haft det meste gravet op da vi fik anlagt fjernvarme og de stødte ikke på nogen brønd. Vi høj så kloakeringen kan ligge relativt dybt da vi har underetage (går ud derfra i jord niveau og stueetagen går man ud i jordniveau.) Så at de ikke fandt kloakrøret er formentligt fordi det ligger en del dybere. Undrer mig bare over de ikke fandt brønden. Så skulle jeg have en eksisterende brønd mere længere væk fra huset. Dette skulle være i græsset. Også denne har jeg ikke kunnet finde. Har prøvet med begge her i vinters at se på termisk kamera men uden nogen resultater der kunne bruges.
Brønden der er til regnvand er også i fliser men denne er lavet synlig så den har jeg kigget i ligesom den også er testet for om den skulle passe med tegningen. Og det er, som det også burde være, kun regnvand der kommer ud i den.
Så mit problem er at finde de 2 andre brønde til spildevand.
Jeg har snakket med en kloakmester der ikke kan forstå hvis vi allerede skulle have 2 stik ud i det offentlige system da det ellers normalt bare er en sammenbrønd det skulle gå i tæt ved vejen og så splittes den dag de separerer det i vejen.
Men alt tyder altså på at jeg har 2 udgange til det offentlige system og at det er separeret helt ud til vejen.
Men kunne selvfølgelig stadig godt tænke mig at finde de 2 brønde.
(Huset er fra 1977 og garagen fra 2011 hvor man dengang også har valgt at få splittet regnvand og kloak)
Nogen gode råd til hvordan jeg kan finde de brønde? Kan de søges på nogen måder?