Maling af stukloft?

Jeg skal have frisket mit loft op og i den forbindelse ville jeg høre om der var nogen der havde et bud på hvordan jeg gør. Jeg er gået i gang med at vaske loftet af, men det er som om det bare gør det værre - alt det skidt der sidder der i forvejen bliver bare tværet ud. Er det den rigtige fremgangsmåde?
Derudover har jeg fået flere forskellige forklaringer om hvad jeg skal gøre mht. hvilken maling jeg skal bruge. Hvad er det mest fornuftige at gøre?
Og til slut vil jeg spørge hvad der er det smarteste at gøre ved de smårevner der efterhånden også er kommet i loftet?

På forhånd tak!
Jeg skal have frisket mit loft op og i den... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ved at ordne stukloftet i vores stue, og har benyttet mig af de råd der er her på siden :-) men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes med at sætte glasvæv op på lister og roset de er jo med mønster. Har i der har brugt væv "bare" sat på plane flader ?
og skal jeg gøre noget ved de mindre revner der er i loftet før evt. væv ?

på forhånd tak for hjælpen :-)

<p>michelle</p>
Forhåbentlig sætter du ikke glasvæv, men filt op;)
Du sætter IKKE filt på stuk, roset og lister osv. Det er så godt som umuligt. Har aldrig set det praktiseret.... I stedet renser du dem ned så godt du kan og grunder dem evt med microdispers og maler dem.
De små revner spartler du lidt let ud. Det er somregel nok, når der kommer filt på. Evt hvis der er storer revner, kan du armere dem for at være på den sikre side.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tak det vil jeg så prøve
med filt i stedet for ;-)

<p>michelle</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også