Korrespondance afbrydere

Jeg har til et lampested haft 2 afbrydere, hvoraf den ene var en lysdæmper og den anden var en fjederpåvirket kontakt. Nu vil jeg gerne lave disse 2 om til korrespondancekontakter, men jeg kan ikke umiddelbart få det til fungere. (Jeg har fjernet fjederen). Billede 1 og 2 er den ene afbryder, hvor der er 3 ledninger, 2 brune og en grå. Billede 3 og 4 er den anden afbryder, hvor der er 4 ledninger, 2 brune og en grå og en sort. Kan nogen fortælle mig, hvordan de skal monteres? På forhånd tak. Mvh heha
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan som du beskriver det, mangler der en ledning i den ene afbryder. Der mangler den sorte ledning. Det er vel ikke sådan, at den er gemt inden i dåsen. 
En anden mulighed er at der aldrig har været en korrespondance mellem de to afbrydere, og der derfor mangler en ledning.

fase
Hej. S. Fabrin. Du har helt ret, der gemte sig en sort ledning i en enlig muffe bagved. Beklager, men kan du så også fortælle mig, hvordan de skal sidde?
Den farve, der sidder i klemmen med pil ind, skal være ens i begge afbrydere. Hvis korrespondancen ikke virker, byttes sort og grå i begge afbrydere. Den ene af de to er tændledning. Det kan du teste ved tilslutte den til fasen. Hvis den ikke tænder lyset, skal den i klemmen pil ind.

fase
Hej igen. Så lykkedes det  
Tusind tak for hjælpen, det var rigtig pænt af dig.  
Mvh. heha
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis