Fjernelse af gulvkonvektor

Hej LDS.

Vi er pt. i gang med at kigge på hus, og har blandt andet kigget på et 70'er hus, hvor der foran terassedøren er en gulvkonvektor med en rist over. Der er gulvvarme i stuen, hvor gulvkonvektoren er. Jeg har i den forbindelse lige et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kloge hoveder kan være behjælpelige med.

- Kan man "bare" fjerne sådan en gulvkonvektor? 
- Hvad er ca. pris for at få den fjernet?
- Hvad ville man i stedet evt. fylde hullet i gulvet med?

Tak på forhånd!

- Ceci
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil råde jer til at vente med at fjerne gulvkonvektoren til i skal udskifte terrassepartiet. Den er med til at tage nedfaldskulden der fra som gulvvarmen ikke kan klare.

Ved nye vinduer/ terrassedøre behøves den ikke. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Hej HjordrupHansen.

Tak for din kommentar - det giver rigtig god mening! Terrassepartiet er det eneste der mangler af blive skiftet af døre/vinduer i huset, vi tænkte også at starte med det. 
Men herefter kan gulvkonvektoren bare fjernes? :)

- Ceci
Ja det kan den. Du kan fylde hullet med isolering og simpelthen lave et låg over hullet hvis i altså har tæppe eller trægulv øverst.
Har i klinker så skal det fyldes med flamingo og der skal støbes et betonlag øverst 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også