Zibro S 3535 varmepumpe, afmontering

Hej LDS,

Jeg skal afmontere en Zibro S 3535 luft/luft varmepumpe for en ven

Men er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg får evakueret kølemidlet i udedelen ?

Det er meningen den skal sættes op igen, derfor, men jeg vil jo heller ikke lukke det ud i naturen

På forhånd tak

Vh Klaus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der sider en skrue til at lukke for det
men det der er i rørene kan du ikke selv klare
der skal en kølemontør til at gøre det
Arr jeg ved at man kan i styringen kan få kølemidlet til at samle sig i udedelen, og det har ikke noget med “skruen” at gøre, selvfølgelig skal man jo så lukke for skruen inden man skiller rørerne ad

Jeg søger et svar fra en der ved noget om emnet, og måske ligefrem har en Zibro og måske lige kan kigge i brugsanvisningen, jeg syntes nemlig ikke rigtigt jeg kan finde den online
Hej.

Rent lovmæssigt, skal der en uddannet mand til det stykke arbejde. Og han har værktøjet til det.

Men du lyder som om du vil gøre det selv, alligevel. Og så er det bedst at gære det på den mest rigtige måde.

Du skal sætte anlægget til at køle, og så lukke for væskerøret -Det lille rør.
Så kigger du på dit manometer og ser hvornår anlægget har suget alt kølemidlet hjem. Og derefter lukker du for sugeledningen -den tykke.
Hvis du gør det uden manometer, risikerer du at der er kølemiddel tilbage i rørene. Og så kører maskinen ikke optimalt, når den skal genmonteres.

Hilsen Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis