Skovflåter.

I de seneste år er populationen af skovflåter eksploderet med deraf øget risiko for forskellige flåtbårne sygdomme. Uheldigvis bor jeg i et område hvor forekomsten af TBE er udbredt.

Dyrlægen oplyste at der i samme område er en særlig aggressiv variant af borelia i omløb der er delvis resistent for antibiotika som har kostet flere jagthunde livet.

Jeg skal nok klare mig. Jeg er mere bekymret for inspektøren. Jeg har prøvet utallige midler der dryppes eller smøres ind i pelsen, men effekten har ikke været 100% effektiv.

Efter BRAVECTO der er receptpligtig og gives som tyggetablet kom på markedet har jeg ikke fundet en eneste skovflåt der havde bidt sig fast på inspektørerne.

I dag var vi i skoven, og timer senere fandt jeg 11 skovflåter der kravlede rundt i inspektørens pels. Jeg opdagede det da der vare flere andre der kravlede rundt på gulvet.

Det er fordelen med en korthåret hønsehund - pelsplejen er effektiv, og inspektøren har for længst fundet ud af at det faktisk er ret behageligt at blive støvsuget med turbosug.  

Uanset om I har hund eller kat kan jeg varmt anbefale BRAVECTO.

PS: Da midlet er receptpligtige, skal dyrlægens anvisning følges nøje, og indlægssedlen skal også læses grundigt.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smart med støvsugeren! Tvivler dog på, at min kat ville være lige så tålmodig som Inspektøren! Jeg ser kløerne for mig  

Godt der ikke er flåter i mit område  

Mvh. AllanE
Bravecto kræver recept i Danmark. Den mest solgte udgave er en der holder 3 måneder. Den finde også i en udgave der holder i en måned. Bravecto er et amerikansk produkt. Der findes et tilsvarende tysk produkt der hedder AdTab, som ikke kræver recept. Det aktive stof er registret som Lotilaner, hvor det i Bravecto er Fluralaner. Bravecto sælges uden recept i Sverige og Tyskland.

Jeg kan ikke sige om det ene er bedre end det andet, men har nok erfaring til at sige, at begge fabrikater ser ud til at virke. 
Begge præparater er lige effektive siger min dyrlæge. Hun fortæller også at med de milde vintre er der risiko for at møde skovflåter året rundt.

Jeg tager ingen chancer når det gælder inspektørens helbred, så hun får midlet hver tredje måned.

Desværre kan inspektøren ikke lide smagen, så tabletten skal opløses grundigt i en bakke leverpostej. Det er et værre cirkus. Hun skal helt ikke se når jeg laver den ulækre cocktail. Der er intet der undgår inspektørens opmærksomhed. 

Dette er også en væsentlig grund til at jeg har valgt varianten med 3 måneders depotvirkning. 
Jeg køber. A. D tap, på netapoteket. De er lovlige og indeholder nøjagtig det samme som .bracecto. koster det samme,  men sparrer ,receptgebyr. 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis