I de seneste år er populationen af skovflåter eksploderet med deraf øget risiko for forskellige flåtbårne sygdomme. Uheldigvis bor jeg i et område hvor forekomsten af TBE er udbredt.
Dyrlægen oplyste at der i samme område er en særlig aggressiv variant af borelia i omløb der er delvis resistent for antibiotika som har kostet flere jagthunde livet.
Jeg skal nok klare mig. Jeg er mere bekymret for inspektøren. Jeg har prøvet utallige midler der dryppes eller smøres ind i pelsen, men effekten har ikke været 100% effektiv.
Efter BRAVECTO der er receptpligtig og gives som tyggetablet kom på markedet har jeg ikke fundet en eneste skovflåt der havde bidt sig fast på inspektørerne.
I dag var vi i skoven, og timer senere fandt jeg 11 skovflåter der kravlede rundt i inspektørens pels. Jeg opdagede det da der vare flere andre der kravlede rundt på gulvet.
Det er fordelen med en korthåret hønsehund - pelsplejen er effektiv, og inspektøren har for længst fundet ud af at det faktisk er ret behageligt at blive støvsuget med turbosug.
Uanset om I har hund eller kat kan jeg varmt anbefale BRAVECTO.
PS: Da midlet er receptpligtige, skal dyrlægens anvisning følges nøje, og indlægssedlen skal også læses grundigt.