Bedste bud på god badeværelseventilator?

Jeg har installeret en Duka 70pro (Ø100) på mit badeværelse, men er ikke tilfreds med den udsugning den giver, som er vigtig, da badeværelset ikke har vinduer.

Er der nogen som har erfaringer, hvilke andre modeller, som jeg med fordel kan installere?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jenneren skrev den 24-09-2025 20:43:38

Jeg har installeret en Duka 70pro (Ø100) på mit badeværelse, men er ikke tilfreds med den udsugning den giver, som er vigtig, da badeværelset ikke har vinduer.

Er der nogen som har erfaringer, hvilke andre modeller, som jeg med fordel kan installere?

Der skal være mulighed for der kommer luft ind i rummet, for ellers suger blæseren bare undertryk og fjerner begrænsede mængder luft.

Så et friskluftindtag der tager luften udefra, eller en sprække under døren, men jo nok ikke smart når det er et toilet..

Vi prøver igen, i morgen --
en sprække under døren, men jo nok ikke smart når det er et toilet.
Jo, det fungerer udmærket også i et toilet. Luften bliver jo suget ind på toilettet og videre ud. 
Vælg en ventilator der starter sammen med, at lyset bliver tændt.

fase
Som en start kan du prøve at lade døren stå på klem, når toialettet ikke bruges. Det vil vise om friskluft mangler.
Vi har en "Fresh Intellivent SKY", som jeg er godt tilfreds med.

Der er konstant spænding på, så den styrer selv hvornår den kører. Den skruer op, når der er for fugtigt eller hvis luftfugtigheden pludselig stiger (bad) og også hvis der er lugt i rummet. Grænserne og hastighed kan indstilles via en app, hvilket faktisk er meget smart.

Vi har heller ikke vindue i badeværelset og har vænnet os aldrig at lukke døren helt, når der ikke er nogen derude. Det giver tilstrækkelig passage for luften.

Mvh. AllanE
OK, Fresh Intellivent SKY lyder interessant. Måske det er den jeg skal gå med. Det vigtigste er bare, at den har en stærk sugeevne (og så er self en bonus hvis den er støjsvag).

Nogen der ved, om man kan have indtag af frisk luft OG udsugning igennem vores Ø10 ventilationskanal, hvor vi pt. har vores Duka ventilator installeret? Vi har ikke et seperat hul til friskluftindtag, hvilket jo er at foretrække. Men det er simpelthen ikke muligt.
Jenneren skrev den 25-09-2025 16:03:56

OK, Fresh Intellivent SKY lyder interessant. Måske det er den jeg skal gå med. Det vigtigste er bare, at den har en stærk sugeevne (og så er self en bonus hvis den er støjsvag).

Nogen der ved, om man kan have indtag af frisk luft OG udsugning igennem vores Ø10 ventilationskanal, hvor vi pt. har vores Duka ventilator installeret? Vi har ikke et seperat hul til friskluftindtag, hvilket jo er at foretrække. Men det er simpelthen ikke muligt.
I princippet som et balanceret aftræk, der kendes fra ex. et gasfyr. I stedet for en lukket kedel, vil din suger blæse luft ud og vakuummet ( i badeværelset ) , vil trække tilsvarende frisk luft fra yder røret i aftrækket. I princippet burde det være muligt, men luftskiftet bliver langt mindre. Af samme grund skal der min. 100 mm . luftindtag til en brændeovn. Tænker det skal etableres et separat luft indtag, for at det er brugbart. ( eller genvex )
Ellers genial tanke.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis