Internet i garage

Hejsa , vi skal have lavet garagen om til gamer room til drengene så skal have noget internet derud 
vi har fibernet i hovedhuset
-Garagen ligger adskilt fra huset , ca 2 meter fra hoveddøren til garage døren  
-Garagen er ca 20 kvm
-Vil gerne undgå at skulle borer et kabel ud af huset/under fliserne/ bore ind i garagen så tænker et access point i vores udhæng på hovedhuset 
-Chat gpt forslår Omada EAP610-Outdoor 1800 Mbit/s  
tror i det vil gå an? :)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke rigtigt, kablet er bedst, brug drengene til at grave og bor igennem ydermur og installer kabel.
Det kommer an på hvilket niveau de "gamer" på. Hvis man er dygtig nok, er millisekunder afgørende i svartiderne. Der vil wifi som regel komme til kort i forhold til en kablet forbindelse. Hvis det er en gamer-bule, så ville jeg grave kabler ned, hvis muligt. Det er relativt hurtigt klaret og I har glæde af det i årevis.

Men til alm. brug vil din wifi-løsning sikkert være fin. Det kommer meget an på placering, byggematerialer mv.

Jeg kan ikke få ordentlig wifi-dækning i ét af rummene i huset, fordi det oprindeligt er en tilbygning, der er bygget uden på den oprindelige ydermur. Så jeg trak netkabler ind i dét rum.

Du kan jo prøve at flytte din nuværende wifi så tæt på garagen som muligt og se hvordan dækningen er derude.

Mvh. AllanE
Det hedder sig at til gaming skal det være kablet, men i de fleste tilfælde er WiFi godt nok.

Start med WiFi, hvis drengene finder ud af at det skal være bedre, må I tage den derfra.  
tag og brug tid på at se anmeldelser og tests af wifi 7 routere. Det gjorde jeg og jeg endte ud med to stk DECO BE85 til 6000,-

For første gang kan jeg udnytte min båndbredde trådsløst fuldt ud, hvad jeg før kun kunne trække med kabel.
Lds 123 npr det drejer sig om gaming så er det ikke så meget båndbredden der er vigtig men responstiden målt i milli sekunder..... og hermed er wifi bare ikke spnhirtig som en fast for indelse uanset pris og kvalitet på router
Annonce
.. og hvad mange glemmer ved valg af access point. Routeren er kun halvdelen af kommunikationen. Den anden del er WiFi i computeren, det er den langsomste af de to, der bestemmer hastigheden. 
Wifi med 5 meters afstand og en murstensmur igennem (ca dit scanrie) vil fungere helt fint til det meste. Og sikerkt også til gaming. Men engang imellem vil de måske får lidt højere latency. Sådan er det med wifi.

Hvis du kan få et kabel ud udner udhænget til AP kan du måske føre det mellem de to bygninger (2 meter over jorden) og og ver til garagen - og så ind et sted uden at skulel bore. Idne i garagen kan du så sætte en lille switch og fordele til deres komputere.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Alternativt kan du jo få flyttet fiberindgangen over I garagen, og så køre wifi til huset hvor hastighed m.v. ikke er så kritisk.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis