Firserbue Jenner40 6 2600 23-09-2025 19:29 Jeg er i gang med at lave en gammel 80'er bue om til en retangulær åbning. Indtil videre har jeg fået skåret det hele groft ud men jeg mangler et råd til hvordan jeg skal få støbt toppen af den her åbning, og med hvad. Jenner 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30522 7480 23-09-2025 19:38 Det ligner leca beton elementer Så behøver du ikke at støbe noget hvis der ikke er spær eller andet det skal bære. (almindelig parcelhus med gitterspær). Du sætter et bræt på hver side, som kan fastholdes med skruetvinger.De 2 brædder skal være vandret i begge retninger. Så blander du noget mørtel op så det kan lukkes. Først stænkes med vand, En smule mørtel får ekstra cement og vand så du kan kaste det op under med murerske. ( Udkast). Den almindelige mørtel kastes også op med murerske, lidt ad gangen. Altså hvis du har noget som hænger ved, så skal du ikke røre ved det, og næste lag kan kastes på efter 1 times tid, når den første portion har sat sig. Igen tålmodighed før du pudser overfladen med de 2 brædder som ledere. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)