Timer til tørretumbler

Jeg er indehaver af en velfungerende Miele tørretumbler. Desværre med en alder på bagen, så den ikke har indbygget timer.
Med risiko for, kun at blive belært om, at det er billigere at købe en ny med timer, så spørge jeg nu alligevel her: Er det lykkedes for nogen af jer orakler, at indbygge en timer i en tørretumbler, og i så fald: hvad og hvordan?

Jeg kan alt - når det lykkes.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan styrer du tumbleren i dag? Er den styret af fugtighed eller hvordan?

fase
S. Fabrin skrev den 22-09-2025 17:58:47

Hvordan styrer du tumbleren i dag? Er den styret af fugtighed eller hvordan?

Ja, med tumblerens styring, men det er ikke det der er "opgaven". Opgaven er at kunne udskyde start til timer med billig strøm. 

Altså det, du skal bruge, er et forsinkelsesrelæ. Har du forsøgt hos Miele? 

fase
S. Fabrin skrev den 22-09-2025 21:04:44

Altså det, du skal bruge, er et forsinkelsesrelæ. Har du forsøgt hos Miele? 

Jeg har ķun søgt på nettet, og ikke fundet noget der ligner en løsning.

Min tanke er, at finde en timer der kan tilsluttes terminalerne på startknappen, og sende et signal når tiden er inde. Men jeg ved ikke om det blot skal være via et relæ der lukker forbindelsen et kort øjeblik, eller der skal være spænding på signalet, og i så fald hvor meget.

Det er nok nemmest at sælge brugt og købe noget andet brugt.
Det næste halv år er strømmen generelt billigst om natten. Så tænd blot maskinen før I går i seng. Hvad en timer kan give af yderligere besparelser vil være begrænset. Desuden skal man tænke på hvor længe man ønsker, at det våde tøj ligger og "rådner".
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis