Brønd forhøjning

Hey folkens - vi har fundet en skjult brønd under knap 1.5m tung tung lerjord. VI vil gerne have den op i terræn. Sjovt nok ikke noget som diverse forsikringer kan hjælpe os med. Jeg har målt den op og betonelementet af brønden er cirka 75 cm i ydre diameter (67 cm i indre diameter). Når jeg kigger rundt, så finder jeg kun brøndforhøjere med Ø600mm og Ø800mm. Så er gode dyr rådne, hvordan går man til den? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke om det er lovligt, men kan man ikke købe en kegle som denne, og så trimme noget af den med en vinkelsliber så den passer på røret du har fundet, og så fortsætte op med standardrør?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Måske man kunne tage en 60/80 kegle og skære hvor diameter passer til nuværende ring.
Så kan du vælge om den skal øges til 80 i toppen eller om den skal ned til 60, alt efter hvordan du vender keglen.
Det er nok evt adgang ned brønden, som bør bestemme slut-diameter.
Du må så nok lime den på den eksisterende ring, da du nok ikke kan lave en modpart til nuværende rings overkant.

Edit : John var hurtigere :-)
læg en ø 600 topring først ( den er 80 udvendig ) og brug så et brøndrør ø 600 resten af vejen op
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis