Bygge udhus

Hej..

I denne tråd: http://test.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=5867&highlight=&sid=f6b1f54f0de752082d1a71d1c3f146f9

Underholder jeg lidt med jeg vil købe et færdigbygget redskabskur.

Efter at have sovet lidt på det, påtænker jeg evt. selv at gå i krig med det.

Det jeg er mest i tvivl om, er starten.

Hvis jeg nu vil stille det på sokkelsten, hvor starter jeg så, når jeg gerne vil have gulv ?

Skal jeg starte med de lodrette lægter, og herpå efterfølgende montere de vandrette, eller den omvendte vej ?

Ha lige en god dag.

Mvh.

Kim
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har styr på størrelsen du ønsker, sætter du dine sokkelsten og får dem i "vatter".

Så laver du en bundramme der ligger af på sokkelstenene, og så er det bare der op ad.

Det er lidt en temperamentssag hvordan man vælger.

Mvh.

René

Citat fra Brandmanden

Når du har styr på størrelsen du ønsker, sætter du dine sokkelsten og får dem i "vatter".

Så laver du en bundramme der ligger af på sokkelstenene, og så er det bare der op ad.


Hvis nu min plan er sådan et hus på ca. 12 m2 hvro kraftig skal bundrammen i så fald være ?.

Skal bundrammen bare samles medkraftige sømbeslag, og når jeg så skal i vejret, vil det blot være at sætte min hjørnestolper på med samme beslag ?

Mvh.

Kim
Hej

Jeg har selv lavet et skur i den 3-dobbelte størrelse. Det står på et punktfundament. Bundremmen er af 75*75 mm stolper og samlet med passende beslag. Det holder fint.
Gulvet kan du lægge når du har sat dine sokkelsten. Husk mens du sætter soklen at sørge for noget passende jern til at forankre skuret til soklen, så (flyver det ikke afsted i den første storm)
Når remmen er lagt, kan du som brandmanden skriver fortsætte opad som du lyster. Udformningen afhænger dog noget af hvilken beklædning du planlægger at bruge på siderne.

mvh Anders
Kan man bruge denne fremgangs måde til et kolonihavehus på ca. 70 m² ?
Hej

Det er der ikke noget principielt til hinder for. Der er sikkert mange kolonihavehuse, der står på et punkt fundament. Hvis det var mig selv ville jeg alligevel overveje kraftigt at lave en ordentlig sokkel. Alt andet lige kommer huset altså til at stå bedre.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis