Kan man udskifte denne stikkontakt

Findes der noget i Fuga serien der kan erstatte denne kontakt uden at sætte ny dåse ind? Findes der noget inden for et andet system der kan bruges i stedet for den?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener 1,5M FUGA med 68mm ramme og med afbryderskruer (grundet trædåse).

Du kan væge en dobbelt eller en 1M med tangent uden jordhul og så 0,5M afstandsstykke.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Ok tak, men jeg forstår ikke det du skriver til sidst, er det ikke bare en alm 1,5M med afbryder man bruger?
Jo det er fuga 1,5 M Uden jord med 68 mm ramme der skal bruges. Du kan genbruge træskruerne. 
Det sidste Buller27 nævner er hvis du vil vælge en mindre model og så med en lille blindlåg nederst. Men det er ikke nødvendig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
perhans skrev den 21-09-2025 22:46:32

Ok tak, men jeg forstår ikke det du skriver til sidst, er det ikke bare en alm 1,5M med afbryder man bruger?

Jo - det er også muligt og nok også en bedre/pænere løsning. Jeg havde mit hoved lidt oppe i at den løsning jeg nævner er et 16A udtag hvor de 1,5M med afbryder er 10A. Men det er jo slet ikke sikkert det er relevant for dig :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Ok, jeg skal bare bruge 10A. Delene er bestilt så nu skal de bare monteres, det bliver så godt.  
Annonce
Jeg gætter på, at den gamle ikke har jord. Altså at det er et tomt jordhul. Det var meget almideligt i de gamle tangent stikkontakter. Dem med rigtig jord, havde normalt ikke et rundt hul, men typen der var flad i toppen.
Nej, den gamle har ikke jord. Det hul der er tæt på der hvor bordbenet skulle være, er et hul til en skrue. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis