Brændeovn på væg

Hej

Nogen der har prøvet at montere en brændeovn på vægen?
Jeg er lidt tvivl om hvad jeg skal bruge som befæstigelse, jeg har en ide om hvad jeg skal bruge. Det er en murstens mur
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke der følger en montage pose med. Men ellers er det rawlplug 10 - 12 mm) og store skruer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der følger ikke noget med, der står at man ikke må bruge rawplugs af plastik
ok ok så er kun ekspansion bolte som kan bruges.

De kan flække murstenen ved belastning. Jeg har selv en ide om hvad der skal bruges men søger nogen der har prøvet det før, for lige at være sikker
Gevindstænger og forankringslim. Ekspansionsbolte kan rigtig nok sprænge murstenene når du spænder.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Det var også den metode jeg tænkte på, men var usikker om man skulle købe et bestemt mærke, altså en der er bedre egnet
Mærket på limen er underordnet da belastningen er langt under hvad de billige produkter kan bære.

Selvbygger med stort S. 
Det gælder om at alt skal være parat inden men begynder at lime.
Alle huller bores og suges rene med støvsuger inden du tænker på lim.
Gevindstænger saves i længde og slibes så møtrik kan skrues på. De skal alle ligge klar inden man begynder at lime.
Tjek at alle huller er dybe nok.
Så trykker du lidt lim ud på et stykke pap f.eks. og fylder så det første hul passende op med lim. Den ene halvdel af 1 . gevind stang smadres lidt rundt i det lim du har på pap, så gevind bliver delvis fyldt med lim.
Herefter kan den så proppes ind i hullet.
Straks efter næste hul og gevindstang. 
Min erfaring er at den metode giver god vedhæftning af lim på gevind stang, og at man kan skynde sig ( langsom) på en måde så lim i blandetud ikke størkner imellem hver skrue. 

Vær omhyggelig med at fjerne alt støv fra de borede huller. En støvsuger er ikke nok. Brug en tynd plastikslange der mokkes helt i bund og pust kraftigt - luk øjnene for det støver ad h...... til. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis