Hej. Hvad skal jeg bruge for at få sat denne loftdåse fast? Hvad mangler jeg? Det virker ikke til der er noget at skrue op i.

Hej. Hvad skal jeg bruge for at få sat denne loftdåse fast? Der er en glat orange indmuringsdåse uden skruehuller, så jeg kan ikke rigtig fastgøre skruerne i noget synes jeg? Mangler jeg en del eller?

Hej. Hvad skal jeg bruge for at få sat denne... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dåsen skal flugte med underkant loft, uanset hvad du vil montere. Det lyder dog som et blænddæksel?

Med venlig hilsen

Anders

Den orange kant skal flugte med kanten på loftet. Lampeudtaget vil stikke et par mm ned under loftet uanset om du har sat den orange det i eller ej. Det viste udtag er sikkert forsynet med et låg med et hul i. Se billede.
Lampeudtag​​​ 

fase
Nu giver det mening. Jeg var ikke klar over at den orange flade skulle prikkes ud. Det giver mening nu. Hvad for nogle skruer bruger jeg til den orange dåse (den som ligger fladt med loftet). Dem jeg har binder ikke rigtigt. Tror de er uoriginale. 
Du skal ikke bruge skruer, til at få den orange ring til at sidde fast.  Den passer op ved de 2 tappe med hak der er i den øverste del. Du har jo nok købt en ny dåse som er i 2 dele. Så er det nemt at se hvordan det sættes sammen. Ellers kig tilbage i denne tråd. På det andet  billede ses de 2 spor / hak og pres den så op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nej nej - jeg mener selve den grå del. Den orange del er på plads. Jeg skal skrue den grå del op i den orange del - det er de skruer jeg mangler.
Annonce
Er der ingen skruer i den grå del?

fase
I dit oprindelige indlæg er der et foto af dit lampeudtag (den hvide/grå del) her er to skruer i, så dem har du da i hvert fald haft engang🙂.. de to skruer skal gå op i loftdåsen..
Her ses foto af dåsen i samlet stand, inkl. De to gevind dine skruer skal op i.. 

Giver det stadig ikke mening?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er M4 skruer du skal bruge med pan eller flad hoved. Når den er monteret korrekt kan det være f.eks. M4 x 20 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også