Toilet løber når jeg skylder ud

Jeg har i noget tid lagt mærke til at omkring fliserne omkring vores toilet bliver våde, samt at der løber lidt vand ud af toilettet fra siden når vi skylder ud. 

Kan ikke umiddelbart se at der revner eller sådan noget, det virker til at kommer under fugen?

Fugen virker ok? Så forstår ikke hvordan det kommer under fugen? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har 1 gang oplevet at montere et toilet, som var utæt i støbningen. Her kom der meget vand ud under den. 
Nu oplyser du ikke om det er nyt eller ny monteret. Når man sætter toilet på plads kan det ske at gummi tætning forskubber sig hvis man er næring med glide / smøre middel. 
Du har nok kun 1 mulighed nemlig at skrue toilet fri og se hvor det kommer fra. Der skal ikke stå vand under et toilet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Problemet der skal findes/løses er ikke utætheden mellem gulv og toilet, men utætheden mellem toilet og afløb, eller utætheden i selve toilettet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Med køkkenrulle eller toiletpapir, kan du finde ud af hvor præcist at vandet kommer. Tør helt af hvor du gætter på at vandet kommer. Læg et tørt stykke papir over og træk ud. Bliver papiret ikke vådt, må du prøve et andet sted. Bliver papiret vådt i toppen, må du selvfølgeli prøve højere oppe. 

Jeg har set tilsvarende problem, hvor vandet kom ud under cisternelåget. Kalk omkring flyderventilen fik vandet til at sprøjte op på lågets inderside og videre ud under låget.
Kan se at det kommer herfra lige under fugen..  Men omvendt hvorfor kommer der vand ud derfra? Er det ikke et lukket system? 
Fea en anden vinkel 
Annonce
Kiddi skrev den 21-09-2025 09:38:53

Men omvendt hvorfor kommer der vand ud derfra? Er det ikke et lukket system? 

Jo, men ikke nødvendigvis når det er defekt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Som Erik skrev for 4 dage siden så er det ssv en utæthed mellem toilet og gummikraven hvor toilettet går ned i afløbet.
Mange gulvstående toiletter har en luge på bagsiden hvor udløb kan inspiceres, det bør sammen med papir-tricket kunne give dig mere info om hvor vandet kommer fra.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Fik en vvs til skifte gummikraven og nu kommer der ikke noget 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis