Gammelt lampeudtag - opsætning af lampe

Jeg skal have sat en lampe op i et gammelt udtag.

Er i tvivl om, hvordan blå og brun ledning forbindes, da der sidder to blå sammen. Jeg har prøvet at skrue muffen af de blå og tilslutte, men hele el-systemet kortslutter, når de to blå ikke rører ved hinanden. Jeg kan ikke se, at man skulle kunne forbinde ledningerne, uden at skrue muffen af. 
Er der nogle der ved, hvordan det skal gøres? Er det en anden muffe man skal bruge eller skal man putte den blå ledning fra lampen ned til de andre? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den blå ind i muffen med de 2 blå , den brune i muffen med den sorte , hvis lampen her lyser konstant så flyttes  brun over til hvid , ps hvis det skal være helt rigtigt så skal du bruge dobbelte samlemuffer , men det har ingen praktisk betydning .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Enig med Karl 
Du skriver at hele installationen kortslutter når du adskille de 2 blå. Det tror jeg så ikke på  Men der vil være dele af din installation der ikke virker. Det er noget andet end kortslutning.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Og hvis du ikke har fået tilsluttet lampen, så ville jeg skifte muffen ud med en magen til den på den sorte ledning. 

fase
Mange tak for svar! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis