RJ45 vægstik

Vil gerne montere et RJ45-stik i væggen. Jeg har købt:
  • Keystone RJ45 connector
  • LK FUGA dataudtag
Men jeg tror, der mangler noget 🙂 ​Dataudtag ​kan i hvert fald ikke direkte ​monteres i indmuringsdåsen umiddelbart. 

Kan I hjælpe?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fordi det ikke er fuga indmuringsdåser, det ligner opus indmuringsdåser.
Så du skal benytte et opus data udtag og en ramme som passer til dit stik og det som sidder ved siden af, måske en dobbelt ramme, men det kan ikke ses på billede.
Aha, så giver det mening :) Tak for svar
Det er som lmaster skriver en Opus Indmuringdåse. Røret stikker også en pæn sjat ind i dåse. Så det kan ske at det vil støde på keystonen når du samler.

Du skal have fat i flg dataudtag. Der findes kun med plads til 2 stik når det er Opus. Så det anden kan du blænde af med blændprop 
LK nummer dataudtag: 508N6696
LK nummer blændprop: 108Y7198

Og så passende ramme som lmaster nævner.

Tip:
Når du samler den tool-less keystone så hold snoningerne på kablet så meget så muligt så det kun lige er gjort lige akkurat nok til at sidde i konnektoren. Så sikrer du bedst skærmning for støj det det er de snoninger alene der skæermer mod støj i et UTP kabel.

Se evt den her vejledning. Fra 1:24 kan du ser hvordan det kun er det absolutte nødvendige der er untwisted.
https://www.youtube.com/watch?v=iuJfkdogKQA

HUsk at tryk godt sammen på konnektoren til sidst når det lukkes det skal "Helt i bund"

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
mvpedersen skrev den 14-09-2025 19:53:20

Hej buller27, 
Fedt - tak for tips :)

Jeg fandt den her - tror du ikke den fungere?
https://www.wattoo.dk/opus66-dataudtag-1086001365-1086001381

Jo bestemt. Troede faktisk kun de kunen fås med 2 (som vidst ser ud itl at være lidt billigere). Men så lærte jeg også noget nyt :-). Har altid selv kun brugt dem med fordi jeg har trukket 2 kabler til hvert udtag. (og nogle gange HDMI eller coax som også kan termineres i keystone)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Annonce
Fedt - så køber jeg sådan en :) takker for hjælpen
To stik i hver dåse var engang standarden. Jeg kan dog ikke se hvad man skal buge det til i et privat hjem.

En lille switch giver 4 eller 7 ekstra stik. Man kan endda få dem med Power over Internet (POE), så der ikke behøves strømforsyninger i de enkelte rum, hvis det er et problem.

Jeg vil anbefale at bruge et Cat 6A kabel eller højere, da det er forberedt til 10Gb, så er man lidt fremtidssikret.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis