Afvandingsdræn ved kælderdør

Hej LDS, 
Mit problem er at der ofte løber regnvand ned ad kældertrapperne og ind under døren til kælderen, for så at ende i en afløbsrist i kældergulvet. (Se billede) 

Kan man ikke forbinde et afvandingsdræn ude på trappen med afløbsristen inde i kælderen? Fx ved at skære gulvet op og føre et afløbsrør igennem? I såfald hvilken størrelse og hvordan kan det forbindes til risten?

Vh
Mads

Venlig hilsen

Mads
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt men spørgsmålet er om det er en god ide, hvad hvis der kommer et skybrud og der står en hel masse vand uden for din kælderdør, som så bliver trykket op gennem ristene i din kælder, det tror jeg ikke du har lyst til. Der ud over kan der være regler i din kommune om ikke at blande regnvand og kloakvand.
Og hvis ikke der er regler om kloakseparering allerede (hvilket det jo tyder på der ikke er) så kommer der det.
Tak for jeres svar. Jeg kan se problematikken i evt. skybrud og det at blande regnvand med kloakvand. Derfor må jeg leve med at lade regnvandet løbe sin gang ned i kælderristen.

Venlig hilsen

Mads
Jeg har lavet en kant på toppen af kældertrappen, så overflade vand ikke løber ned at trappen ved oversvømmelser, men kun det vand der kommer via regnen.

De første måneder skulle jeg lige vende mig til, ikke at skvatte over den, men nu går det fint  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis