Igen et spørgsmål om duka pro 30 th

Hej 👋 ny i gruppen her.
Jeg har købt en ny duka pro 30 th, som jeg ønsker at skal køre med fugt/timer, men jeg har kun 2 ledninger til rådighed, Fase og nul ( brun og blå ) fra udtag med konstant strøm uden afbryder.
Den er monteret som vist i rød cirkel, men ønsker montering som i blå cirkel.
Hvordan gør jeg det bedst.
Kan man luse den brune og hvide ledning i ventilatoren eller skal der en afbryder i mellem brun og hvid ledning ?? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du have monteringen som i den blå cirkel. Den er beregnet på at ventilatoren tænder sammen med lyset i rummet.
Hvis du lægger en lus mellem L og LT, tror ventilatoren, at lyset er tændt og fortsætter med at køre.

fase
Fordi at den er monteret med tilslutning fra et udtag med konstant spænding nu da det var den mulighed der var for strøm til den så den er monteret som i rød cirkel, men peoblemet er så at den er loft monteret, så sensoren til bevægelse er begrænset da den jo vender ned af, og derfor ville jeg gerne have den tilsluttet LT og selv om den så tror at lyset er tændt konstant, skulle den jeg slukke når fugt niveauet var nået og timeren havde kørt den tid den er sat til, eller er det mig der er forkert på den ?? Jeg vil gerne have den til at køre fugt/timer N-L-LT i stedet for at den nu køre sensor/timer N-L.
Men skal jeg så smide en afbryder på eller kan man bare luse den ?
Du skriver noget om bevægelsessensor. Du mener sikkert fugtsensor.
Hvis du ser på tilslutningen i den blå cirkel, kan du se, at der er en afbryder mellem fase L og LT. Det er typisk afbryderen for lyset i rummet. Der er så en timer, der bliver forsynet fra fasen, når lyset bliver slukket. Ventilatoren kører så, indtil tiden er udløbet og ventilatoren slukker eller kører videre på fugtsensoren. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis