Girafslibning, hjælp

Hej LDS’ere,

Jeg har været i gang med rullespartel på vægge og lofter. Jeg skal nu slibe, og har erhvervet mig en maskine fra Harald Nyborg.

Mit problem er, at min vægge er grimmere efter slibning end før. Der er punkter, hvor der er slebet i bund, lavet spor etc.

Jeg bruger korn 150. Jeg kører på laveste omdrejninger. Jeg trykker ikke, og forsøger at holde den jævn med væggen.

Er det en dårlig maskine, har jeg for lidt rulle spartel på, eller er jeg bare dårlig? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke maskinen fra Harald Nyborg, men har selv haft en billig girafsliber, den var i meget dårlig balance og ikke til at få væggene pæne.
Købte sådan en her istedet for, den er nem at bruge, og når man tilslutter en støvsuger, er der minimal svineri, men nu skulle jeg kun pudse væge, til loftet er den nok ikke så nem at bruge.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er din teknik der halter. Jeg har selv maskinen fra harald skrald, og den gør det den skal.
Det største problem med den er at motoren sidder helt ude i hovedet, så den er håbløst tung at arbejde med, så 90 % af tiden vælger jeg at bruge den håndbetjente løsning.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 08-09-2025 22:12:40

Det er din teknik der halter. Jeg har selv maskinen fra harald skrald, og den gør det den skal.
Det største problem med den er at motoren sidder helt ude i hovedet, så den er håbløst tung at arbejde med, så 90 % af tiden vælger jeg at bruge den håndbetjente løsning.

Sikkert min teknik. Jeg vil næsten sige, at mine vægge efter rullespartel er 90% færdige. Men girafsliberen sender det retur til 50%. Så latterligt. 

Med håndværkerne løsning, mener du bare sandpapir og klods? 
tricket er nok at starte med sliberen på væggen så den ikke kommer imod væggen med kanten for fulde omdrejninger ( også lave omdrejninger) Og så køre ret hurtig hen over. ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg brugte velcro bagskiven fra min girafsliber som pudseklods, jeg skruede et håndtag på, det virker fantastisk godt til den sidste finpudsning.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også