Hej alle. Jeg har et elspørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe med.
Jeg har netop købt hus med kæresten. Tidligere ejer havde selv bygget huset. Han var snedker, og der er derfor installeret ret god el i værkstedet til diverse maskineri. Der er bla. to af de gamle komfurstik.
Jeg har pt. en elbil som jeg dog overvejer at skifte ud til en anden. Mit kørselsbehov er ret begrænset (maks 60 km om dagen). Efter regeringens udspil med at fjerne elafgiften, ser jeg derfor ikke nogen god grund til at få installeret en ladeboks længere. Den elbil jeg har kig på, kan desuden maksimalt lade med 3,7 kW (AiWays U5).
Mit spørgsmål til jer er nu: Hvor mange kW eller A kan jeg sikkert trække med en nødlader over en længere periode og stadig være hel tryg ved, at der ikke sker skader? Og er det bedst at trække det fra det almindelige stik, eller er det bedst at finde en adapter til komfurstikket? Jeg tænker at strømmen bliver trukket gennem de samme ledninger? Og når vi nu er ved det, hvad med i sommerhus fra almindelig stikkontakt?
På forhånd tak for hjælpen,
Den fattige husejer
Rettelse: Jeg indser nu, at opslaget nok skulle have været under Lav-Hus. Jeg håber I kan se igennem fingrene med det denne gang