Støbe sokkel nu og bygge videre til forår - problemer med frost?

Hej med jer.

Vi skal i gang med at bygge en 60 m2 garage.

Vi skulle have været i gang i det tidlige forår og bygget hen over sommeren, men grundet flere omstændigheder har vi først fået gravet muld af nu, og vores entreprenør laver sandpude (garage) og stabilgrus (indkørsel) inden for de næste ​2-3 uger.

Men pludselig kommer efteråret med regn og rusk og jeg ved bare med mig selv, at det gider jeg ikke at være forpligtet til at få lukket en trækonstruktion og kravle rundt på et tag m.m. i vintervejr.

Så planen var egentlig at støbe sokkel her i oktober og måske også få et firma ud og støbe gulvet, for herefter at gå i gang med flisegang, reetablere have/græsplæne og så begynde at bygge når det bliver forår og dejligt vejr.

Så mit spørgsmål går på om hhv. sokkel (fundablokke som sættes i sokkelbeton med indstøbte gevindstænger) eller betongulv (100-120 mm med rionet på trykfast gulvflamingo) tager skade af at stå åbent hen over en vinteren?

På forhånd tak for svar - og et pisse fedt forum, hvor jeg efterhånden har fundet mange brugbare svar ​ 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er absolut ingen problemer i at lade soklen stå vinteren over, hverken med eller uden støbt terrændæk.

Personlig ville jeg dog lave trækonstruktionen og lukke taget bagefter da det er væsentlig sjovere i gråvejr end midt om sommeren. Du kan alligevel ikke så græsplænen i november.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy, du har fuldstændig ret, det kan også blive for varmt at at kravel rundt på et tag om sommeren  
Tak for dit indspark !!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis