Afslutning i taghætte

Hej alle
Jeg skal lave aftræk til min emhætte efter køkkenrenovering. Jeg har IBF økonomi plus tagsten på taget og taghætte der passer dertil. Jeg havde tænkt mig at fører isoleret ø150mm flex fra emhætte og op i skunken og over i et 150x150mm isoleret rør som skulle skubbes op i taghætten. Jeg opdager nu at 150x150mm ikke kan gå op i taghætten. Jeg googler selvfølgelig men der findes ingen info da økonomi plus serien er udgået. Eneste jeg har at gå efter er teksten der står ifm fremsøgningen  på Google hvor der står Ø160mm.
Jeg kan godt få en overgang fra 150x150mm til Ø160 men hvad gør jeg rester af vejen op i taghætten? Det er vel ikke en mulighed at fører mit flexrør hele vejen op i taghætten?

Mvh Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens føre den fleksible rør op i taghætten. Det er på betingelse af det det går nogenlunde lige op. Er der langt eller flere knæk så er glatte rør bedre.
Jeg har haft held til at sætte et smalt bræt sammen med flexrør og binde dem sammen. Så har du styr på at røret ikke falder ned. 
Så sætter du omhyggelig isolering rundt om det hele, og binder det sammen med stiltråd. Gerne flere lag. 
Overgang oppe vad taghætte må tilpasses så det passer sammen, hvis flexrøret ikke passer direkte på hætten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du kan få overgange der passer både udvendig og indvendig på ø160 (muffe/nippel), kan du ikke lime/skrue den rigtige profil fast imod taghætten og føre dit rør direkte på denne?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du må op og måle hvordan din taghætte er i virkeligheden. Og så derefter vælge flexslange. 
For eksempel kan en 160 mm slange godt laves firkantet i den sidste del. Så kan 160 mm ( 50 cm omkreds ) skubbes op i 10 x 15 cm rør. Det kan fastgøres med et par små skruer ind igennem plast. 
Stadig med støtte af ​bræt og med isolering.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis