kan man lægge et nyt slidlag på asfalt

Google siger:

Ja, man kan sagtens lægge et nyt slidlag på asfalt ved at anvende metoder som at udlægge et helt nyt fulddækkende asfaltlag ovenpå det eksisterende slidlag, eller ved at bortfræse det gamle slidlag for derefter at udlægge et nyt tykkere lag, hvilket er en effektiv måde at forny veje og forlænge deres levetid. 
Metoder til fornyelse af slidlag
Der findes forskellige metoder til at forny et slidlag på en eksisterende asfaltbelægning:
Udlægning af nyt fulddækkende asfaltlag:Man kan lægge et nyt lag asfalt (såsom PA, AB eller SMA) direkte oven på det gamle slidlag. 

Overfladebehandling:En enklere og billigere metode, der indebærer at lægge et lag skærver ned i et lag bindemiddel.

Er der nogen som ved, hvad dette bindemiddel er?
Er det noget man kan købe?
Eller har I nogle andre ideer til et nyt slidlag?

Jeg har en rampe fra indkørsel op på vejen den er nok 5 meter bred og 2 meter lang.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, bindemidlet er bitumen. Der findes adskillige firmaer der lægger nyt slidlag på asfaltveje hver eneste dag.
Det er ikke GDS arbejde.

Selvbygger med stort S. 
Jeg var godt klar over det var bitumen baseret, det var mere et produkt man kunne gå ud og købe.

Jeg har fundet det her https://www.stark.dk/raw-asfaltforsegler-10-l?id=9100-9794249
Samt købt 48 kg kold asfalt til diveres huller og genopbygning af vulsten som har skader.

Kan det passe at der der kun findes det ene produkt som Stark forhandler.
Den asfaltforsegler kender jeg ikke, men hvis levetiden kun er 18 mdr, synes jeg det lyder dyrt. Koldasfalt er også kun en nødløsning. Der kan gå meget lang tid før det bliver hårdt. I forbindelse med asfaltreparationer / nyt slidlag på en trælast, skulle jeg fjerne er rampe som de selv havde bygget op med koldasfalt. Det duede bare ikke.

Søren O
Jeg læser de 18 mdr. som at det skal bruges inden.
og ja det er dyrt hvis jeg skal bruge 3 - 4 dunke.
Det er derfor jeg skriver her inde, for at høre om der er nogen erfaring.
Eller alternative produkter.
Var det mig ville jeg kontakte en lokal entreprenør, så kan de komme forbi og ordne det, nok billigst hvis du kan vente til de har et lignende projekt hvor de alligevel skal hente asfalt..

Men er det en opkørsel fra en kommunal vej, kunne du jo spørge kommunen og det er noget de vil lave for dig.  

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis