Reparation af sålbænk

Hejsa.

Jeg har sålbænke i mursten med puds som jeg gerne vil have gjort pæne samt mere resistente overfor vand. Det smitter af på murværket at vandet siver igennem.

Hvorledes ville I behandle dem?

- Tænker man kan få noget bedre end det puds der originalt er brugt?
- kan man lægge en skifferplade eller lign ovenpå? Har ikke set andre løsninger som dette men tænker det kunne virke ok.

Mvh Simon
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke mit fagområde, men hvad med zinkkant med dryptud?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svar. Det er nok et godt bud og nemmere at få på plads end skiffer.

Hvis man skulle “behandle” sålbænken istedet hvad skulle det så være med?

Mvh Simon
Så skulle den repareres og behandles med glasvand.

Jeg ville købe en ny sålbænk i zink og montere ovenpå den eksisterende.
Tak for svar. Det bliver løsningen! 
Jeg ville blot reparere afskalningerne og give det en gang maling.
Hvad er det malet med?
Annonce
Hej GodeVen

Jeg tror det er skalcem vandskuringspuds som resten af facaden også er pudset med. Kan ikke se det er anderledes end facadens behandling.

Ville du bruge det igen eller et andet materiale?
Mvh
Mit hus har samme type sålbænke, de er små 30 år gamle og er i en betydelig bedre stand en dine. De er malet med plastikmaling. Huset har lige fået en gang maling, sidst var for cirka 15 år siden. Jeg kender intet til Skalcem.
Mine vinduer fik også en tur på ydersiden. Jeg kan se at dine også trænger. 
Tak for svar. 

Sålbænke og vinduer er 32 år gamle så må være en populær stil :)
Er netop gået i gang med vinduerne og måtte erkende at projektet skulle udvides til sålbænkene. 

Jeg undersøger plastikmaling som alternativ. 

Mvh
Sådan ser mine sålbænke ud. De er som nævnt lige malet med plastikmaling. Nymalet ser alt selvfølgelig godt ud. Det var også plastikmaling første gang for 28 år siden og anden for cirka 15 år siden. Denne gang var det Flügger Facade Universal. Jeg har et familiemedlem der er pensioneret maler og får Flügger maling til samme priser som Bilkas maling, derfor blev det Flügger.  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også