Vaskemaskine og tørretumbler tilslutning til samme afløb

Hej,

Jeg har idag tilsluttet afløbet fra vaskemaskine direkte ned i afløbet, og det kan lige komme ind. 
Se billede.

Har købt et drainage kit til kondenstørretumbleren, se billede, og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal tilslutte det. 
Se billede. 

Jeg har købt et t stykke Afløb, se billede, men det kan ikke komme ind i hullet. Det for stift. 
Se billede. 

Jeg har godt set man kan få en adapter med forskruning, som man både kan tilslutte en vaskemaskine og kondenstørretumbler. Jeg kan bare ikke gennemskue hvad og hvordan den skal skrues på. Har fundet en flexslange med forskruning, men hvordan bliver disse to ting skruet sammen. Er der et mellemstykke imellem de to? 

Sidst skal jeg inden for næste år installere en vask med afløb fra ikea. Se billede. Den har en 40mm flex afgang. Så løsningen jeg bruger skal meget gerne kunne opgraderes så der også tilsluttes en vask afløb. Se billede. 

Er lidt i vildrede omkring hvordan jeg kommer videre, og hvad der er smartest at gøre. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du køber de to her burde det kunne lade sig gøre, den på det første billede passer i et 32 mm afløbsrør, har du 40 eller 50 mm findes der overgange så det kommer til at passe
Så saver du vinklen af lige over gevindet, så kan den på  billede 2 skrues på.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for svar. 

Er ikke sikker på mit afløb er et standard afløb, det et hus fra 1959. 
Jeg kan lige akkurat presse afløbslangen fra vaskemaskinen derind, og så sidder den også fint fast. Så vil skyde på det er et afløb med en diameter på måske en 22-24mm.

Så jeg har ikke kunne presse et 32mm pp grenrør derind, som jeg har vedhæftet billede af.
Jeg syntes kun jeg kan finde 32mm og 40mm rør I byggemarkederne. Derfor jeg tror jeg skal over i noget fleksibelt slange, ala den flexslange jeg har vedhæftet billede af. 
Men kan ikke gennemskue hvordan den evt skulle kunne hægtes på den multislangenippel du har afbilledet. 
aaaMMMaaa skrev den 06-09-2025 17:19:15

Mange tak for svar. 

Er ikke sikker på mit afløb er et standard afløb, det et hus fra 1959. 
Jeg kan lige akkurat presse afløbslangen fra vaskemaskinen derind, og så sidder den også fint fast. Så vil skyde på det er et afløb med en diameter på måske en 22-24mm.

Så jeg har ikke kunne presse et 32mm pp grenrør derind, som jeg har vedhæftet billede af.
Jeg syntes kun jeg kan finde 32mm og 40mm rør I byggemarkederne. Derfor jeg tror jeg skal over i noget fleksibelt slange, ala den flexslange jeg har vedhæftet billede af. 
Men kan ikke gennemskue hvordan den evt skulle kunne hægtes på den multislangenippel du har afbilledet. 

Ja så vil det ikke virke desværre

Vi prøver igen, i morgen --
Dit forslag med multislangenippel har fået mig på en god ide til hvordan jeg kan løse det.

Hvis nu jeg køber 2 af dem, kan jeg sætte dem sammen med en 32mm skydemuffe. 
Så kan jeg skære den ene til som du foreslår, og den anden kan jeg komme direkte ned i afløbet. 

Det ikke den pæneste eller mest elegante løsning, tror dog den får klaret opgaven 👍
Og jeg kan simpelthen ikke komme på andre ideer når afløbet er så småt. 

Plast afløbsrør er ret sikkert først blevet almindelige først i tresserne, så mon ikke dit afløbsrør er et galvaniseret jernrør. Med så mange år på bagen er det sikkert delvist lukket af rust.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis