Kan man spartle oven på maling og få det helt pænt?

Jeg skal fuldspartle og male et værelse med en meget presset deadline. Jeg overvejer at acceptere at spartlingen ikke bliver optimal, male det hele hvidt, og så efterspartle og male, når der er tid og konen har valgt farven, så vi kan få gæsteværelset retur til dets formål før gæsten uventet ankommer midt næste uge.

Jeg ville naturligvis helst spartle perfekt, mikrodispense, skifte rammer til el, fuge vindueskarm, male vindue og karm og radiator, male væggen, ordne gulvet og samle ikea skabe, men nu er færdig uden at spænde ben for mig selv senere vigtigst. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver godt nok kørt rundt i manegen.  

Det er dig der skal lave arbejdet så det er dig der bestemmer. Du må være klar i mæglet og forlange enten hvad der skal laves eller hvordan ​- ikke begge dele.  

Er madammen og gæsterne utilfredse, kan de bare smøge ærmerne op og komme i omdrejninger. 
Rantzau er desværre lidt fra virkeligheden, og den opgave du vist har.
Du kan sagtens gøre som du skriver, men det kræver at du skaffer de rigtige materialer. Bed om hjælp hos den farvehandler du bruger.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja. skibet med en konen sejlede vist for mange år siden 😂

Jeg har materialerne, blot ikke tiden. 
HrT skrev den 05-09-2025 18:47:39

Ja. skibet med en konen sejlede vist for mange år siden 😂

Jeg har materialerne, blot ikke tiden. 

Hvis du ikke har tiden må du jo hyre en der har.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Midlertidige løsninger har det med at blive permanente.

Jeg vil anbefale du du gør hvad du selv syntes er det rigtige. Findes der noget mere træls end at bruge kalorier på noget man ved skal laves om?
Annonce
Rantzau skrev den 05-09-2025 21:57:17

Midlertidige løsninger har det med at blive permanente.

Jeg vil anbefale du du gør hvad du selv syntes er det rigtige. Findes der noget mere træls end at bruge kalorier på noget man ved skal laves om?

Præcis. Men tror jeg ender med at spartle og droppe malingen for nu. Så kan jeg male når der er tid - og slipper for at omgøre ting 

Du kan evt bruge rullespartel, det får en pæn lidt nubret overflade, og så venter du med at slibe det til du går i gang med at male.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg endte med blot at spartle. Så sliber jeg det pænt, giver forankringsrgrunder og ordner resten til oktober (gulvtæppe af, fodlister, male vindue, male vægge, samle skab).

Så kan konen i mellemtiden vælge en gæsteseng og gæsten sove i et pænt, ikke helt færdigt rum. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også