Forfradåse til dobbelt stikkontakt

Jeg skal have flyttet og udvidet en enkelt stikkontakt til dobbelt (LK Fuga med sidejord). Elektrikeren klarer trækning af kabler og montering, men jeg kunne godt tænke mig selv at bore hullerne til underlaget. Hvor store skal hullerne være og hvad er afstand mellem centrer?

EDIT: Så fik jeg søgt korrekt efter mærkelære. Er det korrekt forstået, at jeg skal bruge et ​ø57 kopbor og der skal være 50 mm mellem centre?

(Håber jeg kan få hurtigere svar her end kontakt til travl trikker)

Jeg kan alt - når det lykkes.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en stikkontakt der skal sidde i underlag, indmuringdåse eller forfradåse(gipsvæg)?

For skal den sidde undvendigt i underlag skal der ikke bruges kopbor, men bores huller til skruemontering af underlaget.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
De skal sidde i en forfradåse i en pladevæg.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Når du nu skal have en elektriker ud til at tilslutte kontakten, så lad ham lave hullerne, det tager ikke mange minutter ekstra, og så står han jo for det hele sidder korrekt.

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal bruge et 57 mm kopbor, og der skal være 50 mm mellem centrene. 

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også