Dræn foran carport

Hej LDS

Har denne carport, som er bygget for nogen år siden. Jeg døjer med at vandet (især om vinteren) ender dybt (2-3m) inde i carporten, når der kommer visse mængder. Som i kan se, så kommer der frostsprængninger bl.a.

Hvordan slipper man for dette? Dræn? Sandfang? Faskine?

Overvejer også at få en port i og en varmepumpe. Men så skal der stadig laves en form for dræn løsning.

Mvh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Først skal du finde ud af hvor din regnvands kloak er henne. Det kan være ved et tagnedløb. 
Dernæst ville jeg lave et linje dræn ca. 10 -  20 cm foran carport. Den sidste flise skal så have lidt fald ned imod dræn renden. 
Afløb føres til eksisterende regnvands afløb. Eller til ​ny faskine hvis der er plads til denne et sted. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar :)

Det er lidt problem, for ved at nærmeste regnvands afløb er midt i vores have, så det vil være et ret stort arbejde, at skulle koble på den. Er også mest til en faskine. Kan den bare anlægges under de nuværende fliser?
Faskine kan udmærket placeres under fliser. Husk sandfang før faskine, og at overholde afstande til vej, skel og bygninger.

Søren O
Jeg ved godt du skriver "nærmeste regnvands afløb er midt i vores have"  men vil bare lige tjekke :) 

Jeg antager der er tagrende på carporten med et nedløbsrør som formentlig går ned i en tagnedløbsbrønd, sikkert i det bagerste hjørne. Kan du ikke føre afløb fra risten over i denne tagnedløbsbrønd?

Mads

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis