Hvordan trækker man plugs ud af beton væg uden at væggen buler ud bagefter?

Hejsa
Jeg har betonvægge i en nyere lejlighed, hvor jeg skal have hevet flere plugs ud. Normalt skruer jeg en skrue halvt i og trækker med en tang eller bagsiden af en hammer. Det forårsager dog, at noget af væggen ligesom bliver trukket med, så væggen buler ud omkring hullet, hvor plugsen sad i.

Hvad er den anbefalede måde at fjerne plugs i en betonvæg på og kan jeg evt. fortsætte med denne metode, men gøre noget for at undgå det buler ud?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om det er spartel eller puds der bliver trukket med ud?
Nogen gange kan man skære dem i stykker ved at bore dem ud, man behøves kun ødelægge den yderste cm så hullet kan spartles. Boret er nok færdigt bagefter. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Måske du kan banke den længere ind, og så spartle hullet.

Vi prøver igen, i morgen --
Skær kraven af plug med en skarp hobbykniv (skråt ind i plug) og lad resten sidde. Spartel så hullet og mal.
Bank det fladt igen med en hammer. 
Hvis du har et gammelt træ- eller metalbor i samme størrelse som pluggen, så kan du bore den ud.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også