Har nogle selvstændige her prøvet kunder der ikke betaler til tiden eller slet ikke betaler?

Hvad tænker i om sådan en løsning her? https:... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen skrev den 31-08-2025 06:22:22

Jo, men den part der så i escrow ordningen holder pengene skal jo både være troværdig og have betaling.
Så hellere bankgaranti.

Rigtig god Pointe, Derfor skal det jo også være en "bank" der holder pengene, og løsningen skal godkendes af finanstilsynet med de nødvendige sikkerhedskriterier, men vi hører at folk der har brugt Bank Garanti siger at det kan være besværligt, dyrt og i tilfælde af tvist holder banken ofte med kunden. Hvor vi tror En betalingsplatform der fungere som uafhænig tredjepart kan gøre det billigere lettere og i tilfælde af tvist vil det være relevant håndværkserfaring der vurdere hvad der er fair. som vi ser det får kunden en garanti for at arbejdet bliver udført og at det bliver lavet ordenligt og håndværkeren får garanteret betaling for sit arbejde, og den betaling kommer også til tiden. Men du har helt ret sikkerheden og troværdigheden skal være 100 procent i orden for at det kan lykkedes. Tak for din feedback :)

BOFH skrev den 31-08-2025 13:27:56

JohnLarsen skrev den 31-08-2025 06:22:22

Jo, men den part der så i escrow ordningen holder pengene skal jo både være troværdig og have betaling.
Så hellere bankgaranti.

Og den part skal også være uvildig men alligevel vurdere og veje i alle tvister, dobbeltrolle. Jeg ved ikke om jeg ville bruge håndværkere der satte det op som en forudsætning for at handle med dem. Muligvis noget for 3-tilbuds portalerne, men dem kunne jeg selv ikke drømme om at handle igennem, ser dem kun som et skjul for de håndværkere der ikke er i stand til at levere tilfredsstillende arbejde og fastholde eget cvr.

/BOFH 

Rigtig god feedback, du tror ikke det at have uafhængige håndværkere til at håndtere tvister ville være en god løsning? jeg er meget interesseret i at høre hvorfor?

Zendxzero skrev den 01-09-2025 16:12:26

Rigtig god feedback, du tror ikke det at have uafhængige håndværkere til at håndtere tvister ville være en god løsning? jeg er meget interesseret i at høre hvorfor?

Mange brancher har allerede diverse "uafhængige" ankeråd hvis afgørelser ingen firmaer eller private er villige til at forpligte sig retligt til at følge. Skulle kunder så være villig til at deponere penge ved en privat aktør der i tvister spiller samme rolle? Ikke ved mig ihvertfald. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis