Strøm til Danfoss Ally termostat

Hej LDS folk

Jeg skal til at lægge el ind i væggene. Derfor overvejer jeg om jeg skal trække et kabel hen til radiator termostaterne. Jeg har allerede et par Danfoss Ally termostater.

Der findes en 24V->3V transformer som passer i 2xAA batteri holderen:link til produkt
Jeg tænkte om man kunne købe sådan en 24V transformer her og placere den i indmuringsdåse: https://www.plusled.dk/led-driver-24v-30w-1.25a-udendoers-transformer-ip67-555107/

Dog siger dokumentation man skal bruge klasse 2 transformer (dokumentation). Så alternativt kan jeg købe sådan en her og trække kablet op på loften i en monteringkasse eller ud til tavlen.

Jeg er også i tvivl om hvordan jeg skal føre dette 24V kabel ud af væggen og hen til termonstaten.

Hvilken løsning ville I vælge eller er det her bare helt gakkelak?

Mvh Joachim

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Genopladelige batterier virker noget mere oplagt 
Som HrT skriver så virker genopladelige batterier som en oplagt løsning. Langt langt billigere. MIn erfaring er ca 1 år på 2 gode AA alkaline per termostat. Så med gode Ni-Mh vel noget mere. Batterier og oplader koster meget lidt.

Alternativt kan du bruge lithion AA batterier. De er dog væsentlig dyrere. Men stadig vand ift udgift til elektriker.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Det ville jeg virkelig ikke bruge energi på. Jeg har Ally i hele hytten. Bruger bare alm engangs-batterier. De holder et års tid og man får jo en notifikation, når de skal skiftes. Det svarer vel til 5 kr pr termostat pr år. 

Mvh. AllanE
Plus, det æstetiske med en ledning ind i termostaten er mindre kønt. 
Tak for svarene. Jeg mente også selv at det måske var lige i overkanten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis