Valg af overvågningskamera

Jeg er på udkig efter et overvågningskamera kamera. Og har fandme svært ved at finde ud af hvad jeg skal vælge. Det skal kunne følgende: 
Tilgåes live når man ikke er hjemme. 
Have noget cloud lagring. Det behøves ikke være meget. Med muglihed for at downloade optagelserne, og slette gamle. 
Gerne med sd kort 
Gerne uden et abonnement eller som minimum uden et mega dyrt et. 
Skal starte optagelse ved bevægelse. 
Prisen skal helst være under 1000kr men gerne nede omkring 500
Om det er til indedrøs eller udendørs brug er lige meget. 
Gerne på batteri men ikke et must. 
Gerne ikke for stort/ diskret. 
Skal kunnne købes i fysisk butik
Er der nogen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen anelse om hvad udvalget er i fysiske butikker, men jeg har gode erfaringer med Eufy. Jeg bruger batteri-kameraer (2C)  som sender til en hub, som gemmer videoer der. Eufy 2C har indbygget alarm, som jeg bruger til at jage mår væk med. Jeg har også et hvor alarmen er slået fra til at overvåge musefælder. 

Der fås også billiger Eufy typer som ikke bruger hub men direkte WiFi, og har indbygget SD kort.
Fx https://www.coolshop.dk/produkt/eufy-e220-smart-indendoerskamera/23S86W/
Jeg har ingen erfaring med dem, men Eufy er udmærket og app'en er fin. 

Tak, men kan jeg sidde på arbejde og slå live up når den alarmere at der er nogen?
Og kan jeg komme hjem og se hver gang nogen er gået forbi det i løbet af en dag? 
Ja, du kan sætte den til at give alarm, når den registrer bevægelse. Og den gemmer flere hundrede videoer med tidspunkt, som du kan se lige meget hvor du er.

Du kan indstille den til at alarmen skal opfører sig forskelligt afhængig af om du er hjemme eller ude.

Reolink laver gode kameraer til prisen (de er ikke dyre). De har indbygget SD kort og wifi, så man kan connecte fra APP til selve kameraet og se optagelser derfra (uden en server). Det giver den fordel, at det er simpelt og kræver ikke det store setup. Ulempen er nok hastigheden, som er lidt sløv når man vil bladre igennem optagelser. Modsat f.eks. Unifi, som er helt suverænt gode til softwaredelen. De er bare 3-5 gange dyrere og kræver en kontrolenhed også.

Mvh. AllanE
Tp-link lave nogle meget billige kameraer, som hedder Tapo.
Harald Nyborg har forhandlet dem, men er vist ved at udfase dem. Men du kan se dem her:
Tapo Harald Nyborg
Dem har jeg fornylig sat nogle stykker op af, både indendørs og udendørs, og umiddelbart synes jeg, at de har en god kvalitet til prisen. 
Hos Proshop kan man vælge mellem et større udvalg og nyere modeller fra Tapo, men stadig til fornuftige priser.
Man kan sætte sd kort i dem alle sammen.
Så er der problemet med cloud. Man får kun gratis cloud i 30 dage, derefter koster det.
Jeg kender ingen producenter i øvrigt, som ikke tager betaling, hvis man også vil have en cloud løsning.
Så der vil du få et problem.
Men man kan jo godt tilgå dem uden cloud løsning og vil også få alarmer ved bevægelse osv.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis