Trampolinhul for stort!

Hej med jer - jer kloge hoveder i gruppen 🙂
Vi har fået en minigraver til at grave ud til en firkantet nedgravet trampolin. Minigraveren har desværre gravet den præcise størrelse på trampolinen ud - og dermed ikke gravet randen ud som benen skal stå på.
Hvordan i alverden får man skabt et sted til benene at stå på?

Mvh Cathrine 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det behøver du ikke bekymre dig om Catrine. Meget snart er hullet fyldt med vand da drænet er ignoreret. 

Se det fra den positive side. Meget snart kan du dyrke en eksotisk sportsgren - dybhavnstrampolin. 
Det med om der kommer vand i hullet, kommer jo an på jordbund, grundvandstand osv. Her ville det ikke ske. 
Det er ikke så nemt at få den "hylde" etableret igen. Du kan køre jorden tilbage og køre med en flise vibrator for hver 10 cm lag. Så er der chancer for at jorden ar stabil der ude ved kanten.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg forstår dig ikke Erik.

Hvorfor foreslå en løsning der kræver store investeringer/forarbejdelser der kræver mange resurser vel vidende at en trampolin kun har interesse mens børnene er mindreårige.   

Jeg har stadig til gode at se forældre/bedsteforældre drøne rundt i en trampolin.  
Du kunne evt. lave en ramme i trykimprægneret træ, som trampolinen kan stå på. Er siderne i udgravningen ikke lodrette, kunne du grave eller slå nogle stolper ned, og så sætte nogle regler på i toppen.

Søren O
Rantzau skrev den 25-08-2025 23:51:59

Jeg forstår dig ikke Erik.

Hvorfor foreslå en løsning der kræver store investeringer/forarbejdelser der kræver mange resurser vel vidende at en trampolin kun har interesse mens børnene er mindreårige.   

Jeg har stadig til gode at se forældre/bedsteforældre drøne rundt i en trampolin.  

Den holder ikke helt for alle.

Afhængig af hvornår de begynder er de jo mindreårige i 15+ år.

Og vi er da vist flere bedsteforældre der ind i mellem er aktive i bl.a. trampolin.
Så måske er det bøvlet værd at få den etableret. Alternativerne til Fabrins forslag er vist at dreje den 90 gr.(det giver lidt mindre jordarbejde) eller finde en der er nummeret større.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Et trampolinhul behøver ikke lodrette sider. Det er bedre der er 20-30-40 graders hældning.

Det nemmeste for dig er nok at jævne ud med en spade så benene kommer til at passe - burde ikke tage mere end ½ times tid.

Gravede selv vores ud med håndkraft ved at flytte jord fra midten ud til perfirien - det tog ca. 2 timer. Så blev området hævet 20 cm og hullet var 80 cm dybt i midten, med skrånende sider på ca. 25 grader men med parabolisk bund. 
RantZau skrev: 
Hvad ellers ?  Smid den trambolin væk og lad børnene sidde ved skærmen.! !
Jeg ved ikke lige hvad der går af dig. Jeg foreslår at putte jord tilbage i hullet og stampe det op. Det kræver ikke store resourcer. 
Igennem årene har jeg haft 10 børnebørn i "trambolin alder" Og der er fleere steder slidt mere end en trambolin op. 
Undskyld til mig selv. Jeg havde ellers lovet mig selv at jeg ville ignorere Rantzau når hans indlæg er postet sidst på aftenen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for jeres gode indput.
Vi endte faktisk med en helt anden løsning. Vi sendte den anden trampolin retur og bestilte en endnu større trampolin, som passede til det for store hul. Så nu har vi en kæmpe trampolin i haven - lidt til skræk for os voksne, men til kæmpe glæde for børnene. Og i sidste ende er det vel en kort periode af ens liv man kan nyde synet af hoppende børn på trampolinen.

Kære RantZau;
Tænk engang. Begge børn har tilnærmelsesvis boet på trampolinen siden i fredags. Og tænk engang - begge forældre har fået deres 30 minutters daglige motion plus det løse på den trampolin. Selv bedsteforældrene har været på den. Tænker at vi får de mest glade, fitte og hoppende børn, forældre pg bedsteforældre på den trampolin. 
Som jeg foreslog😇

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Præcis som du foreslog, så deraf faktisk ikke en helt anden løsning. Måske ikke den kønneste - men den mest simple 🙏🏻
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis