Vaillant VRC410 modul vil ikke køre tidsprogrammer.

Hej jeg har købt et hus (dødsbo), med dette har jeg et gasfyr, vaillant ecotec classic sammen med en udeføler og et VRC410 modul.

Det skulle være en rimelig smart termostat med indstillinger af tidsperioder, men modulet vil ikke anvende dem. Jeg har læst manualen, set youtube, indstillet tider, slukket og tændt fyret samt nulstillet til fabriksindstillinger og den vil stadig ikke samarbejde.

Når jeg drejer på knappen manuelt går den fint i dag (sol), nat (måne), men på tidsperiode(ur) viser den bare sol igen til mine frustrationer. Dette resulterer selvfølgelig i at modulet (og derved fyret) ikke selv går i nat tilstand om natten og det respekterer øvrigt aldrig tidsperioder for varme til radiatorerne.

Fyret er ikke i sommertilstand, da man gør det manuelt nede på selve fyret. Modulet følger i øvrigt perioderne jeg sætter for varmt vand. Har indtil videre selv sat det på sol og måne afhængig af om jeg ønskede opvarmning, men det er nederen at vågne op til et koldt hus eller alternativt køre huset varmt når man ligger under dynen.

Håber der er nogle der kan være lidt behjælpelige med hvad jeg kan gøre som næste skridt, er lidt frustreret.  

På billederne står perioden fra 6-22 da jeg lige nulstillede det, men har prøvet at udfylde de tre perioder som jeg ønskede det uden held. Sol ikonet kan man se og den skifter ikke til nat selvom klokken er 02:00
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis