Havehynder og -sofa vinteropbevaring

Vi har i år købt (dyre) havehynder og en sofa / udendørs sækkestol.

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg bedst opbevarer dem henover vinteren. Umiddelbart har jeg følgende muligheder:

- hynderne kan komme i en hyndeboks (så får konen sin vilje og en stor hyndeboks som er regntæt). Kan de holde til det ift mug?
- hynderne kan komme ind og fylde (alt for meget) i mit værksted / skur (eller under vores senge rundt om i huset).
- havesofaen kan opbevares under et halvtag, men vil være vejrudsat medmindre jeg dækker den til med en pressening. Evt lagt op bag nogle træmøbler.
- teaktræsmøblerne lader vi stå udækkede evt under halvtag, dog vippet lidt op i den ene ende så vand løber fra.

Hvad mener jer mere erfarne havefolk om mulighederne?

Ps. Tror faktisk havehynder og møbler er det bedste argument hos os for at få et drivhus 😁
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har en Biohort hyndeboks, hvor vi har opbevaret vores hynder i flere år uden problemer, man skal dog lige være obs om foråret, da hvepse er meget glade for at bygge mellem hynderne, men det gælder sikkert også i drivhus, under halvtag osv.
Jeg har en hyndeboks stående på en overdækket terrasse til de almindelige stolehynder.
Jeg har også en sofa, og her kan hynderne ikke være i boksen, så de kommer ned i kælderen om vinteren.

Jeg opbevare både sofa, stole og borde under et halvtag om vinteren, men jeg skal også bruge pladsen til at sætte mine bonsai, så de har dobbeltfunktion  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også