Langtgodsafmærker?

Harald Nyborg har en Langtgodsafmærker,  som jeg har kig på.
Mit problem er at når jeg har købt brædder der stikker ud over traileren så har jeg før i tiden brugt en tom pose med en snor omkring. 
Jeg vil rigtig gerne have en Langtgodsafmærker men jeg synes at det lykkedes for ofte for knuden at blive løs og så falder posen af i blæsten.
Jeg har prøvet at sætte et spændebånd over snoren uden held.

Har i et godt råd til hvordan den bedste sættes fast uden at blæse af.?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug noget der vejer mindre og giver mindre luftmodstand. Fx et stykke plastik fra en pose. Klem det ind mellem to brædder og giv det en knude. Det skal blot være tydelig fra 5 meters afstand og må gerne blafre i vinden, mere er der ikke i det. 
GodeVen skrev den 25-08-2025 11:59:31

Brug noget der vejer mindre og giver mindre luftmodstand. Fx et stykke plastik fra en pose. Klem det ind mellem to brædder og giv det en knude. Det skal blot være tydelig fra 5 meters afstand og må gerne blafre i vinden, mere er der ikke i det. 

Den metode har jeg altid brugt, og aldrig været ude for det er røget af.

Men det går vist ikke i lygtetændingstiden.

Vi prøver igen, i morgen --
Det har betydning om det er erhvervskørsel eller privat kørsel. Til erhvervskørsel skal bruges en cylinder som den fra Harald Nyborg. Til privat kørsel er en "klud" godt nok udenfor lygtetændingstiden.

Gældende bekendtgørelse:
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/1977/125
Sålænge du ikke kører når det er mærkt er reglerne heldigvis meget lempelige. Jeg har før haft held et overtræk til en cykelkurv i sådan ngoet refelksstof. Bundet en knude som godeven skriver og sæt mellem tå planker. PLankerne er så samlet med bagagerem. Overtrækket med knude fykder minimum og ligger i siden af bagagerummet.

har jeg skulel sætte fast på net de rikke kan klemmen samemn som to brædder har jeg sat en lilel karabinhage på. Men har også brugt gaffatpe en enkelt gang det det var noget langt og glat uden huller der stak ud.

HVis knuden bliver løs skal du lave en bedre knude og evt splejse

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Jeg bruger også en plastikpose nu, men jeg vil prøve at skifte snor.
Den virker lidt glat i det så jeg må finde en gammel livrem 😁
Annonce
Tak for hjælpen  
Jeg bruger den billige du linker til og sætter den rundt om med snoren og sætter så en elastiksnor mellem den og traileren så den ikke blæser af.

Poser blæser også altid af hos mig 🫣
Lad være med at bruge poser som de er. Brug kun strimler fra en pose, eller en pose hvor bunden er klippet op. 
En skruetvinge kan holde på strimler og snor.

Søren O
Søren O skrev den 25-08-2025 17:17:01

En skruetvinge kan holde på strimler og snor.

But of course. Sådan ind i trailerkassen og problem solved. Tak!👌

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis